Diety „detox” są popularne, ale nie udowodniono, że robią to, co mówią: wypłukują toksyny z organizmu. W rzeczywistości mogą być ryzykowne, a nawet przynieść odwrotny skutek.

Wciąż o tym myślisz? Powinieneś to wiedzieć najpierw.

Co możesz jeść, a czego nie
To zależy od konkretnej diety detoksykacyjnej, którą stosujesz – dużo ich jest. Niektóre obejmują post lub po prostu picie płynów. Inni pozwalają na niektóre produkty, takie jak owoce i warzywa. Zazwyczaj są to krótkie diety – nie jest to sposób jedzenia, z którym można się trzymać na dłuższą metę.

Poziom wysiłku: wysoki
Będziesz głodny i możesz czuć mocne osłabienie. To, czy dieta detoksykacyjna jest bezpieczna, zależy od planu i czasu jej trwania.

Większość ludzi nie czuje się dobrze na dietach niskokalorycznych i ubogich w składniki odżywcze. Potencjalne skutki uboczne obejmują niski poziom energii, niski poziom cukru we krwi, bóle mięśni, zmęczenie, zawroty głowy lub oszołomienie i nudności.

Jeśli pomysł detoksykacji jednak ci się podoba, możesz spróbować „czystego” jedzenia, które koncentruje się na warzywach, owocach, produktach pełnoziarnistych i chudym białku – w zasadzie na całej żywności bez dużej ilości przetwarzania. To jest dobre dla ciebie i bardziej prawdopodobne, że da ci trwałe rezultaty, zwłaszcza jeśli zrobisz z tego nawyk.

Ograniczenia: będziesz musiał rezygnować z dużej ilości produktów, które zwykle jadasz. Diety detoksykacyjne są zazwyczaj bardzo sztywne i wymagają ciągłego jedzenia tych samych rzeczy.

Gotowanie i zakupy: zależy od planu detoksykacji, który stosujesz. Ponieważ nie wolno ci jeść, nie będziesz mieć długiej listy zakupów, a prace przygotowawcze powinny być minimalne.

Pakowane potrawy lub posiłki: Niektóre plany detoksykacji zalecają zioła, pigułki, proszki, lewatywy i inne formy oczyszczania okrężnicy. Metody są różne.

Polecane dla Ciebie