Amerykańska grupa zadaniowa ds. Usług prewencyjnych twierdzi, że nie ma wystarczających dowodów na to, że multiwitaminy lub suplementy mineralne mogą obniżać ryzyko zachorowania na choroby serca.

Badania nie pokazują, że suplementy witaminy E mają właściwości przeciw chorobom serca. Nie ma też dowodów na to, że są ryzykowne. Możesz uzyskać tę samą witaminę w żywności, takiej jak orzechy, warzywa liściaste, oleje z nasion i wzbogacone zboża.

Nie ma również dowodów na to, że suplementy beta-karotenu mogą zwalczać choroby serca. Niektóre badania pokazują, że ludzie, którzy dużo palą lub piją i przyjmują suplementy beta-karotenu, są w rzeczywistości bardziej na to podatni. Ostatnio nawet odradza się przyjmowanie suplementów beta-karotenu lub witaminy E, jeśli Twoim celem jest zapobieganie chorobom serca.

Pamiętaj, zalecenie dotyczy tylko suplementów. Według USPSTF dieta bogata w owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, beztłuszczowe i niskotłuszczowe produkty mleczne oraz owoce morza wiąże się z niższym ryzykiem chorób serca. Możesz uzyskać beta-karoten z owoców i warzyw, takich jak marchew, słodkie ziemniaki, szpinak i pomidory.

Polecane dla Ciebie